Thursday, January 17, 2008

BICARA RINDUKU UNTUK SIAPA....

Biar dimana-mana sekalipun...
Bumi yang kupijak merekah...
Biar dimana sekalipun...
Kemarau yang mendahagakan...

Biar dimana-mana sekalipun...
Terik mentari membakar tusuk tubuhku...
Aku tetap mencarimu..
Aku tetap mengingatiMu...

Lantas kususun baris ayat-ayat ini...
Untukku huraikan kepadaMu...segala kekusutan...
Aku lambungkan sebuah harapan ...
Yang aku benar -benar mencintaimu...
Yang aku lahir keranaMu...
Matiku juga keranaMu...



Dan kerana itu pungutlah aku...
Kau bariskan lah aku disaf...
Yang terkehadapan sekali...
Dan kau benarkan aku...
Menjejaki hamparan kasihMu...



Lalu hari ini ...

Aku masih melayani perasaan rindu...

yang tiada tercatat sebuah nama...

Rindu yang entah untuk siapa...



Tetapi telah kumengertikan...

RINDU itu........










Hanya untukNya...

Ya Allah,kekasih aku kasih abadi...





















No comments: